Feedek

Utolsó kommentek

Címkék

2010 (6) 3d (6) audi (5) bmw (7) body (5) bútor (6) by (5) car (18) chair (30) classic (6) concept (20) csomagolás (5) design (132) designer (39) doktor house (5) eames (8) edition (5) egér (5) fotel (5) fukasawa (5) furniture (5) interjú (5) interview (7) iphone (5) karim (12) készül (5) lamp (6) lovegrove (6) modern (11) naoto (5) package (5) paul (5) philippe (8) product (6) rashid (12) ross (6) show (5) sketch (13) stark (6) studio (7) szék (23) table (6) touch (6) video (13) watch (11) Címkefelhő

Feed

2009.10.11. 23:32 igen design

jót, s jól!

Azt hiszem ez az az út az autó tervezésben, amit követni kellene. A technológia persze még tolódhatna kicsit az emberi erő felé, de a lényeg már megvan.

Az, hogy egy-másfél tonnás vasakat cipelünk magunkkal, azért van, mert teljesen eltolódtunk a passzív biztonság felé, ahelyett, hogy aki autóba ül, megtanulna vezetni, aki pedig nem ül autóba, azért ő is megtanulná a kresz-t. Meg persze, az is jó lenne, ha a városi 23 km/h-s átlagsebességben nem akarnánk mindenáron 100-150 méterekre felgyorsulni 70-re...

És ezért részben a design is felelős, mivel egy autó nem csak attól lesz jó, hogy hány oldal és térd légzsák kap benne helyet, meg hogy van-e benne beltéri levegőszűrő, amire nem is lenne szükség, ha jól terveznék meg az autókat. például úgy, mint ezt a mercedes koncept autót...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

azon túl, hogy véleményem szerint hosszú idő óta ez első szép mercédesz (a koncept autókat is számítva) igen könnyűnek tűnik, és valószínűleg ezzel az energiafelhasználás hatékonyságát is megsokszorozza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

természetesen "emission free fuel cell system"... hiszen így lehet csak divatos igazán :)...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...és bőr... és fa... és küllők, amiket én személy szerint nagyon szeretek benne :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szóval szép... és jó is. Nem szeretem az autókat, nekem ez sem tökéletes, de alakul :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://designindex.blog.hu/api/trackback/id/tr201443793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZaphodBeeblebrox 2009.10.12. 13:50:05

Szép, de amíg nem teszik kötelezővé nem hinném, hogy elterjednének az ebben a szellemben tervezett autók.
Jó dolog az optimizmus, de aki ütközött már, az hajlamos kevésbé megbízni vezetőtársai tudásában.
A megoldást a mindenféle vezetést segítő rendszerben látom, teljesen leszabályozott motorok, ilyen-olyan radar, ami figyelmeztet mindenre, lassít, kanyarodik helyetted, ha baj van, katapultál ütközés előtt (mondjuk utóbbi alagútban vicces):). Ha ezek olyan szinten elterjednek, mint ma a légzsák, akkor talán a legtöbb embernek már nem az lesz az egyik fő szempont kocsivásárláskor, hogy hány tonna vas van alattad. Na akkor jöhetnek az ehhez hasonló autók.
(Mondjuk ennek a kereke nem tudom milyen anyagból készül(ne), hogy ezzel haladni is lehessen rendesen.)
Amúgy miért rajzolnak ennyi koncepcióba joystick-ot kormány helyett?

igen design · http://igendesign.wordpress.com/ 2009.10.12. 19:19:06

@ZaphodBeeblebrox: én nem a vezetést segítő rendszerekben látom a megoldás, mert az csak mégtöbb dolog, amit bele kell tenni egy autóba... én a lakott területen belüli 30km/h-s sebességkorlátozásban látnam... semmit nem lassulna a forgalom ;)
egy felmérés szerint a belvárosban 23 km/h a nagykörúton 15km/h a közlekedés átlagsebessége személyautóval

igen design · http://igendesign.wordpress.com/ 2009.10.12. 19:28:19

@ZaphodBeeblebrox: hja és ha benne lesz egy katapult, hat komplett asztali számítógép, ejtőernyő, fékezőernyő, kamerák, 7 kijelző, amit nyilván lehet egyszerre figyelni, satöbbi (mert ma szerintem ezen a szinten van a légzsák.. és persze ekkora kocsikba, ilyen magas elérhető sebességnél kell is... akár tudunk vezetni, akár nem):

akkor hol marad a vezetési élmény? ami 30-nál nyitott autóban, pláne küllőkön (pláne pesti utakon hehe) igazán megvan..
és vajon lemenne-e így egy tonna alá az autó tömege.

és vajon akkor elkezdenék-e kiszedni ezeket egy autóból, hogy ilyesmik jöjjenek létre, mint ez a koncept... nem hiszem.

persze ez nagyon durva sarkítás volt, de egyáltalán nem biztos, hogy ez lenne a jó irány... kétség kívül viszont ezt fogjuk követni :(