Feedek

Utolsó kommentek

Címkék

body (5) car (11) concept (13) design (29) designer (7) doktor house (5) Címkefelhő

Feed

2010.01.18. 21:26 aaakos

BMW Vision EfficientDynamics Concept

Címkék: design bmw eco van concept car hybrid adrian vision electric dynamics hooydonk efficienct

1990-től 2005-ig vizsgált időszakban a BMW-nek sikerült a legnagyobb mértékben csökkenteni modellkínálatának fogyasztását, így ez a tanulmány is ennek a jegyében született, felvonultatva a technika és design újszerű megoldásait.

BMW Vision EfficienctDynamics Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BMW Vision EfficienctDynamics Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Vision alumíniumvázra ultrakönnyű polikarbonátból készült karosszériát kapott, melynek alaktényezője mindössze 0,22 (általában 0,3 körüli utcai autók esetében). Emelett olyan megoldások jelennek még meg, mint a hűtőnyílások aktív használata, amikor azokra nincs szükség, bezáródnak a veséket. A hátsó sárvédők feletti részt, úgy alakították ki, hogy a levegő szabadon áramolhasson, a hátsó lámpák szárnyat formáznak, amellyel sikerült csökkenteni a kocsi mögött a turbulenciát, s így a fogyasztást. A súlycsökkentés és a jó aerodinamikai hatékonyság mellett a gördülési ellenállásra is figyeltek. A 21 colos abroncsok ezért szintén különlegesek.

 

BMW Vision EfficienctDynamics Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az autó 2+2 személyes, utasterében felfelé nyíló ajtón át vezet az út. Nincs B oszlop,  könnyű bejutni még a hátsó ülésekre is. A tanulmány teteje és ajtajai fényre sötétedő anyagból készültek, így erős napfényben is kellemes az utazás.

A Vision hibrid rendszer mozgatja. Az utastér mögött háromhengeres, 1,5 literes dízelmotort találunk, amelyet két villanymotor támogat, egy az első, egy a hátsó tengelyhez beépítve. A dízelmotor 163 lóerős, míg az első villanymotor 33, a hátsó 80 lóerős egyenletes teljesítményre képes. Együttesen 356 lóerő, illetve 800 Nm nyomaték vethető be. A hátsó elektromotort úgy alakították ki, hogy 30 másodpercig képes 112, de 10 másodperces robbanás erejéig akár 139 lóerő leadására is. Nem meglepő tehát, hogy a 100 km/órás sebességét 4,8 másodperc alatt eléri a duplakuplungos automataváltóval szerelt sportkocsi. Végsebessége 250 km/óra, elektronikusan korlátozva.

BMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takarékosságban is kiemelkedő a gép, az európai szabvány szerint 3,76 literes átlagfogyasztásra képes, szén-dioxid-kibocsátása pedig 99 g/km. Ilyet pedig nem épp a sportkocsik szoktak produkálni. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométert tud megtenni a Vision, de a teljes utazótáv elérheti a 700 kilométert a dízelmotor bevetésével. Amellett, hogy a motorfék és a fékezési fázisokban a villanymotorok generátor üzemre kapcsolva töltik a jármű közepén elhelyezett akkumulátorokat, konnektorról is kaphat energiát a kocsi. Normál 220 voltos hálózatról 2,5 óra alatt tölthetők fel a telepei, de nagyteljesítményű töltővel 44 perc.

BMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics ConceptBMW Vision EfficienctDynamics Concept

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://designindex.blog.hu/api/trackback/id/tr611683242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.07. 23:43:45

Most hogy a BMW bejelentette a 2013-as sorozatgyártást, újult erővel beindult a totálkár szokásos fikázókampánya. Ez egyébként bármelyik BMW modellre igaz.:)
Értem én hogy a bajor céget gyűlölni kell, mert a IIVH.ban hajtóműveket merészeltek gyártani a Luftwaffe-nak, de ettől függetlenül a BMW Európa egyik vezető autógyára marad.
Valószínűleg a kis szériára tervezett X6 zajos sikerére alapoznak, amikor sorozatgyártásról beszélnek. Személy szerint nekem nem tetszik a formatervük, az autó hátsó fertálya egy sehonnan sem induló vonalak és ívek káosza, de talán még finomítanak rajta.
Azt szerintem borítékolni lehet, hogy újgazdagék tolongani fognak a rendelésleadásoknál. Ha nem is a magyar újgazdagok, de a németek biztosan. :)
süti beállítások módosítása