1990-től 2005-ig vizsgált időszakban a BMW-nek sikerült a legnagyobb mértékben csökkenteni modellkínálatának fogyasztását, így ez a tanulmány is ennek a jegyében született, felvonultatva a technika és design újszerű megoldásait.
A Vision alumíniumvázra ultrakönnyű polikarbonátból készült karosszériát kapott, melynek alaktényezője mindössze 0,22 (általában 0,3 körüli utcai autók esetében). Emelett olyan megoldások jelennek még meg, mint a hűtőnyílások aktív használata, amikor azokra nincs szükség, bezáródnak a veséket. A hátsó sárvédők feletti részt, úgy alakították ki, hogy a levegő szabadon áramolhasson, a hátsó lámpák szárnyat formáznak, amellyel sikerült csökkenteni a kocsi mögött a turbulenciát, s így a fogyasztást. A súlycsökkentés és a jó aerodinamikai hatékonyság mellett a gördülési ellenállásra is figyeltek. A 21 colos abroncsok ezért szintén különlegesek.
Az autó 2+2 személyes, utasterében felfelé nyíló ajtón át vezet az út. Nincs B oszlop, könnyű bejutni még a hátsó ülésekre is. A tanulmány teteje és ajtajai fényre sötétedő anyagból készültek, így erős napfényben is kellemes az utazás.
A Vision hibrid rendszer mozgatja. Az utastér mögött háromhengeres, 1,5 literes dízelmotort találunk, amelyet két villanymotor támogat, egy az első, egy a hátsó tengelyhez beépítve. A dízelmotor 163 lóerős, míg az első villanymotor 33, a hátsó 80 lóerős egyenletes teljesítményre képes. Együttesen 356 lóerő, illetve 800 Nm nyomaték vethető be. A hátsó elektromotort úgy alakították ki, hogy 30 másodpercig képes 112, de 10 másodperces robbanás erejéig akár 139 lóerő leadására is. Nem meglepő tehát, hogy a 100 km/órás sebességét 4,8 másodperc alatt eléri a duplakuplungos automataváltóval szerelt sportkocsi. Végsebessége 250 km/óra, elektronikusan korlátozva.
Takarékosságban is kiemelkedő a gép, az európai szabvány szerint 3,76 literes átlagfogyasztásra képes, szén-dioxid-kibocsátása pedig 99 g/km. Ilyet pedig nem épp a sportkocsik szoktak produkálni. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométert tud megtenni a Vision, de a teljes utazótáv elérheti a 700 kilométert a dízelmotor bevetésével. Amellett, hogy a motorfék és a fékezési fázisokban a villanymotorok generátor üzemre kapcsolva töltik a jármű közepén elhelyezett akkumulátorokat, konnektorról is kaphat energiát a kocsi. Normál 220 voltos hálózatról 2,5 óra alatt tölthetők fel a telepei, de nagyteljesítményű töltővel 44 perc.
Utolsó kommentek